השבחת עסקים

מה זה השבחת עסקים ?

הרעיון של השבחת עסקים עלה תוך ליווי רב-שנים של עסקים, במהלכו ראיתי שוב ושוב שלרוב העסקים הקטנים – בינוניים, בעצם אין סיכוי. הסטטיסטיקה מדברת על סגירה של 95% מהעסקים תוך 10 שנים מיום הקמתם, 70% מהם תוך 3 שנים. שלא תבינו לא נכון, בהרבה מקרים, מדובר בבעלי עסקים טובים ומוכשרים, בעלי מוטיבציה. אנשים איכותיים בעלי הכשרה מקצועית טובה עד מעולה.

אז מה בעצם הבעיה? ואיך פותרים אותה? למעשה מדובר בסבך של בעיות ולא בבעיה אחת ספציפית.

בעיה מס' 1 – העדר צוות
בעסקים קטנים חסר כח ניהולי בכיר. לא תמצאו שם מנהלי שיווק וכספים, מנהלי משאבי אנוש או מנהלי מערכות מחשוב.

בעיה מס' 2 – העדר הכשרה
לרוב בעלי העסקים חסרה השכלה ניהולית. הרבה בעלי מקצוע מנהלים עסקים למרות שלא קיבלו הכשרה מקצועית בתחומי הניהול השונים. הכשרה ניהולית כולל הכשרה בתחומי השיווק, המכירות, הכספים, ניהול זמן אפקטיבי, ניהול צוות, היכרות עם פתרונות מחשוב שונים, והכי חשוב השתתפות בסמינרים לרענון ושיפור הידע.

בעיה מס' 3 – רמת ביצוע נמוכה
רוב בעלי העסקים הקטנים בינוניים אינם עוסקים בשיווק אלא במכירה, אלו שכן משווקים, עושים זאת ברמת עקביות ומקצועיות נמוכה.
רוב בעלי העסקים הקטנים בינוניים אינם עוסקים בניהול כספים, אלא מבצעים הנהלת חשבונות מינימלית, תוך שימוש במערכות מיושנות ותוך התמקדות בנתוני העבר.
רוב בעלי העסקים הקטנים בינוניים אינם מנצלים את היתרונות הרבים שמציעות מערכות מידע חדשניות לצורך הניהול העסקי השוטף.

בעיה מס' 4 – התעלמות מעובדות
חלק ניכר מבעלי העסקים מאמינים באופן מפתיע, כי הם יסתדרו. או שהסטטיסטיקה של עסקים בישראל לא מוכרת להם או שהם ניזונים ממשב אופטימיות לא ברור, אחרת איני יודע להסביר איך מנכ"ל סלקום למשל, לא יזוז מטר בלי הסמנכ"לים השונים שלו, בתחום הכספים, שיווק, תפעול, משאבי אנוש ומחשוב ומנהל העסק הקטן מרגיש כל יכול.

הלקוחות שלנו הם אותם עסקים, שנגמר להם "הענן הורוד", אלו שהבינו כי יש להם בעייה והם צריכים עזרה.
עבור לקוחות אלו השוק מציע שני פתרונות:

  1. ייעוץ עסקי בעל עסק שנתקל בבעיה מקבל ייעוץ עסקי שמסביר לו את הבעייה וכיצד עליו לפתור אותה. גם אם, נתעלם לרגע מההיבט של טיב היועץ, הכשרתו ונסיונו נגלה כי ברוב המקרים הייעוץ העסקי לא יפתור את הבעייה מהסיבה הפשוטה שברוב המקרים אין ביכולתו של בעל העסק להרים את הכפפה באמת ולאורך זמן. למשל אם הבעייה המרכזית בעסק היא שיווק והיועץ בנה עבורו תוכנית שיווקית, לא בטוח שבעל העסק יוכל לקיים את התוכנית, מסיבות שונות, בטח שלא לאורך זמן.
    רוב מוחלט של המנהלים במדינת ישראל, שקיבלו ייעוץ עסקי, הביעו חוסר שביעות רצון מהייעוץ שקיבלו. התוכניות העסקיות, נשארות על המדף. התקציב, אם ישנו, אינו משמש את העסק.
  2. הכשרה מקצועית – פתרון זה מציע לבעל העסק להעשיר את הכשרתו הניהולית על ידי לימוד קורס מקצועי, בדכ"כ בתחומי השיווק המכירה והפיננסים.
    גם כאן הנסיון מראה כי למרות שההכשרה המקצועית חשובה היא עדיין לא מובילה את בעל העסק לכדי יישום של הידע המקצועי, שכן הוא טרוד בניהול העסק עצמו וזה ברוב במקרים רק עניין של זמן עד שיזנח את הטיפול בתחום בו הכשיר את עצמו.

השבחת עסקים באה לפתור את הסבך שתואר, ממקום של התאמת הפתרון לבעל העסק ולמצב הנוכחי בו העסק נמצא. אנחנו לא רואים את עצמנו כגוף חיצוני שבא לסייע לרגע, אנחנו רואים את עצמנו כשותפים מלאים ולטווח ארוך לעשייה ולהתמודדות עם הבעיות העומדות בפני העסק.

מטרתנו המיידית היא להעלות את העסק למצב של התנהלות נכונה בכלל התחומים הניהוליים, תוך שימוש במשאבים השונים שלנו.  לאחר שיעד זה הושג, אנחנו ביחד עם הלקוח קובעים הלאה שני עניינים:

  • באלו תחומים הוא זקוק לעזרה נוספת, ההתמחות שלנו היא בתחומי השיווק, הכספים והמחשוב ובמידת הצורך אנו נעזרים במומחים נוספים מתחומים אחרים.
  • את סוג העזרה לה בעל העסק זקוק בשלב הקרוב, האם מדובר בניהול מלא מטעמנו, האם בליווי של צוות קיים או רק ביעוץ נקודתי.

אחת לתקופה אנו מתאימים את השירות שלנו, בהתאם להתפתחות העסק ורצון הלקוח.

כדי להפוך את השירותים שלנו לנגישים לבעלי עסקים השקענו שנים רבות בפיתוח של מערך מערכות ממוחשבות ותוכניות להכשרה מקצועית, המאפשרות לנו לתת שרותים ברמה מקצועית גבוהה ביותר, בצורה יעילה ואפקטיבית המאופיינת בעלות הסופית ללקוח.

מבחינתו ההצלחה שלנו נבחנת על פי היחס בין עלויות השירותים שלנו לערך אותו מקבל הלקוח, כשלקוח מקבל מאיתנו שירותי השבחה התוצאות בשטח חייבות לקבל ביטוי ביעדים ובמדדים שנקבעו מראש. האוריינטציה שלנו היא ביצועית – מעשית, אך המבחן הוא מבחן התוצאה ולא העשייה.

השבחת עסקים פותחה על ידי כימה, לאחר עשרות שנים של ייעוץ ליווי וניהול של עסקים קטנים עד חברות ציבוריות, לאור ידע מקצועי רב תחומי ולאחר מחקר ופיתוח של שנים.

הפתרון שלנו הוא החדשני המתקדם והאפקטיבי ביותר שיש היום בשוק.

אנחנו יכולים לעזור לך לעשות את השינוי ואנחנו נמצאים במרחק של יצירת קשר מצידך.

להשבחת עסקים יש מטרה אחת: לגרום לך ליהנות מניהול העסק. להרוויח יותר ולהתאמץ פחות.

להינות מניהול העסק זה אומר:
להיות מנכ"ל (ולא פועל),
לעבוד עם צוות מקצועי שפותר בעיות (ולא להתמודד לבד)
לשלוט בעסק ובמידע העסקי (ולהפסיק לפחד ממנהל הבנק),
לפתח, לתכנן מראש, ליצור יתרון עסקי וטכנולוגי ולנצל אותו,
לאהוב את מה שאתה עושה, לחלום ולקצור את פירות ההצלחה.

40 אלף בתי עסק נסגרים מידי שנה.
הנתון הזה בסטטיסטיקה של העסקים הוא נתון מטריד, מסתבר, שהצלחה בעסקים אינה עניין של מה בכך,
היא דורשת שיטה, ידע ומאמץ.

אנחנו בכימה, החלטנו להרים את הכפפה ולפתור את הקונפליקט.
לשם כך פיתחנו את שיטת צבע הכסף, שיטה ניהולית להשבחת עסקים.
המטרה שלנו היא לשפר את היכולת הניהולית שלך ושל הצוות שלך, להפוך את העסק למשגשג, אנרגטי, רווחי יותר, מתחדש וחשוב מכל: לתת לך להינות מניהול העסק.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!