מקור השם כימה

במרחבי הגלקסיה ישנו צביר כוכבים קטן ופתוח הנקרא כימה (פליאדות, Pleiades).

צביר הכוכבים כימה ידוע בעולם המדעי גם בשם אובייקט מסייר Messier מס' 45, או 45 M. כימה הוא חלק מקבוצת "שור" הידועה מגלגל המזלות והוא נמצא בזרועות הלולייניות של שביל החלב. בין הכוכבים המוכרים של מערכת כימה נמנים: אטלס, מאיה ואלקטרה. סביב צביר הכוכבים כימה נבנו מס' שמות ומושגים כמו "שבע אחיות", "Seven Star" ושמו היפני הינו "סובארו".

כימה מרוחק מאתנו במרחק 380 שנות אור. מרחק שנת אור הינו 9.46 טריליון ק"מ. והמרחק לצביר הכוכבים כימה הינו 3,594,800,000,000,000 ק "מ.

קבוצת הכוכבים "כימה" וכן קבוצת כוכבים "כסיל" (אוריון, Orion) מוזכרים במקרא: "עושה כימה וכסיל" (עמוס פרק ה פסוק ח) "עושה כסיל וכימה וחדרי תימן" (איוב פרק ט פסוק ט).

שאל שמואל (חכם בבלי מהמאה השלישית לספירה) מדוע בפסוק באיוב מוזכר "כסיל" ולאחריו "כימה", ואילו הפסוק בעמוס מוזכר "כימה" ולאחריו "כסיל"? על זה משיב שמואל: שקבוצות כוכבים אלו מאזנים את הטמפרטורה בכדור הארץ. לולא השפעת החום של כסיל לא נתקיים העולם מפני הצינה הבאה מכימה, ואלמלא הצינה של כימה לא נתקיים עולם מפני החום המגיע מכסיל (ברכות נח ע"א). מערכת כימה מוזכרת במקומות נוספים כמערכת חיונית להורדת גשמים.

הסיפור מאחרי כימה:

עין אנושית יכולה להבחין בששה כוכבים בצביר הכוכבים כימה. העין החדה ביותר יכולה להבחין בתנאי ראות תקינים בכוכב שביעי ושמיני. ואכן, במשך דורות רבים, אסטרונומים סברו כי מערכת כימה מכילה שמונה כוכבים.

והנה, לאחר המצאת הטלסקופ בשנת 1609 – על ידי גליליאו גלילאי, התברר כי כימה מכילה למעלה ממאה כוכבים אשר עין רגילה אינה מסוגלת לראותם.

התגלית המדעית דאז לא הייתה חדשה מרעישה עבור חכמי ישראל. בתלמוד שנכתב כאלף וחמש מאות שנה קודם כתוב: "מאי כימה? אמר שמואל כמאה כוכבי. אמרי לה (יש אומרים) דמכנפי (שהם מקובצים וסמוכים זה לזה), ואמרי לה (ויש אומרים) דמבדרן (שהם פזורים)". (ברכות נח, ב)

בפירוש רש"י שנכתב במאה ה-11, מעל 500 שנה לפני המצאת הטלסקופ, נאמר כי כוונת השאלה "מאי כימה" מתייחסת ל"כחה של כימה". כלומר לכוכבים המרכזיים בלבד.

כיום מעריכים האסטרונומים כי בכימה ישנם כארבע מאות כוכבים.

הסמל (לוגו)

הסמל של כימה עוצב על ידי Butch, אמן הגרפיקה והאנימציה היפני. הסמל מקשר בין השם שלנו לאופן בו אנו נותנים שרותים ללקוחותינו.

נקודת המוצא שלנו היא הכוכבים.

חשוב לנו תמיד לוודא מהו החזון הספציפי שלך אותו אנו מיועדים לשרת. מרגע שזיהינו את החזון, שפעמים רבות הינו גלמי, אנו מלטשים אותו כך שיהיה ברור וחד.

מרגע שסימנו את הכוכבים, אנחנו נעזרים בתכונותיו של השור.

השור שהינו מיסוד האדמה הינו מציאותי מעשי עקבי ושיטתי. הוא מקנה לנו יציבות, כח, עצמה, יכולת התמדה ונחישות להגיע למטרה.

אנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לעזור לך להגשים את חזונך.

כשיש חזון המשולב ביכולת מעשית, יש מסלול ואפשר בהחלט לגעת בשמים….

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!