ניהול כספים במיקור חוץ

הטבות ומענקי מדינה

הטבות ומענקי מדינה

הכלכלה של כל מדינה נשענת במידה משמעותית על שיעור התעסוקה של האוכלוסייה שלה. ככל שאחוזי התעסוקה גבוהים יותר ותושבי אותה מדינה מועסקים בעבודות קבועות הרי ששיעור המיסים עולה וכך הכנסות המדינה עולות בהתאם. מלבד זאת עולה התוצרת של אותה מדינה. מסיבה זו עוקבים המשרדים הכלכליים של כל מדינה אחר נתוני התעסוקה היות וזהו אחד הפרמטרים הכי חשובים להצלחתה הכלכלית של כל מדינה. הוא גם מצביע על המגמה של המשק באותו מקום.

 

מה קורה במדינת ישראל?

במדינת ישראל כמו בכל מדינה אחרת קיימת התייחסות רבה להתפתחות של שוק התעסוקה. קיימות בעיות מבניות רבות בשוק התעסוקה הישראלי כאשר נעשים כל העת מאמצים מטעם הממשלה לעודד ולתמרץ את נושא התעסוקה.

מסלולי הסיוע אותם מציע משרד הכלכלה נועדו לעזור לעסקים בינוניים וקטנים להעסיק עוד עובדים ולהתפתח. המדינה מעניקה את הערבויות לבנקים עבור האשראי אותו הם נותנים לעסקים, וכך יכולים הבנקים לבקש בטחונות נמוכים יותר מבעלי העסקים עבור ההלוואות או האשראי. מלבד זאת אחוזי הריבית על האשראי הן נמוכות הרבה יותר כך שלמעשה מסוגל העסק לגדול ולהתפתח וכך להעסיק עוד עובדים אשר ייכנסו למעגל העבודה.

באופן כללי כדאי לדעת כי המדינה מקצה סכומי כסף גבוהים במיוחד לצורך הערבויות כנגד האשראי אשר ניתן לעסקים והבנקים רשאים למנף את הסכום עוד יותר. כך שלמעשה יכול כל עסק הזקוק לאשראי והוא נתקל בבעיה עם הנושא של העמדת הביטחונות – להגיש בקשה מתוך מטרה להצטרף למסלול בהתאם לתנאים שלו.

 

ליווי מקצועי לצורך קבלת ההטבות

קיימים מגוון מסלולים שונים אשר נועדו לסייע למעסיקים השונים כאשר אלו משתנים מתקופה לתקופה ובהתאם לממשלות המכהנות המתחלפות עם הזמן. אך באופן כללי יש למדינה אינטרס לעודד את התעסוקה במדינה ולתמרץ עסקים קיימים. חשוב שבעלי העסקים הקטנים והבינוניים יהיו מודעים לדבר ויכירו את ההטבות ואת האפשרויות אשר עומדות בפניהם. לשם כך מומלץ מאוד להיעזר בגורמים מקצועיים אשר יוכלו להעניק את המידע בכל הנושא של מענקי ממשלה ובמקרה הצורך יוכלו גם לסייע בניסוח הבקשה המתאימה לצורך קבלת המענק או הסיוע הנדרשים.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!