המהות
את הגישה המסורתית של "לדפוק את הספק" מחליפה גישה מתקדמת יותר הרואה בספקים כגוף משמעותי וחיוני להתנהלות טובה ואיכותית של החברה.
כדי להמחיש את שינוי הגישה נספר על מדיניות מקובלת בחברות בינ"ל, שכאשר הן מפרסמת מכרז, במקביל לכך שהן מחפשות לקבל הצעה אטרקטיבית במחיר טוב, הן מבקשות מהספק להוכיח להן שהוא עומד בכל הכללים הנדרשים ממנו לפי חוק כולל עמידה בדיני עבודה, הן רוצות לראות שהספק מרוויח מהעסקה איתן. לא כדי לנגוס עוד נתח מרווחיו, אלא כדי לוודא את היציבות של שרשרת האספקה.
לפי גישה זו, העסק והספק משתפים פעולה ביניהם ועוזרים זה לזה להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. יש כאן בשורה אמיתית, רמת אמון גבוהה בין הצדדים אווירה יותר נעימה בעבודה והכי חשוב יציבות ואפשרות לאופק רחוק לעבודה של שני הצדדים יחד.
הטכניקה
בצד הטכני,בעסק, צריך להיות מהלך סדור של תהליך התקשרות והביצוע, הכולל את הגורם המזמין, את הגורם המאשר ואת הגורם המשלם. הפרדת רשויות. הקטנת הסיכון.
שרשרת האספקה מתחילה באיתור ספקים ומסתיימת בתשלום, היא כוללת:
חשוב מאוד לקיים את כל השלבים בשרשרת ולהקפיד על כל הפרטים, תוך כדי יצירת מנגנון משומן, בעל יכולת תגובה מהירה.
ספקים מעריכים ארגונים מסודרים והגונים ומשפרים את המחירים ותנאי התשלום לאלו שידועים כמשלמים בזמן. לפיכך, מנגנון ספקים איכותי, מקטין לספק את הסיכון, חוסך לארגון עלויות, מגביר את רמת האמון בין הצדדים ומאפשר לעסק לשלם "ברגע האחרון".
כימה עוזרת לך ליצור מנגנון ספקים שישרת את האינטרסים העסקיים שלך ומעמידה לרשותך משאבים אנושיים וטכנולוגיים שיעזרו לך לקיים שרשרת אספקה חלקה.