אסטרטגיה: להתחיל בעיקר

kima2015
סגור לתגובות על אסטרטגיה: להתחיל בעיקר

file0002050939294

מהו הדבר החשוב ביותר בעסק שלך?
המוניטין? איכות המוצרים או השירותים? המחיר? הלקוחות? שיטות העבודה? צוות העובדים? אתה?
ובכן, לא ולא ולא.

כולם חשובים ומהווים חלק חשוב בעסק, אולם הדבר הכי חשוב בעסקך ולמעשה בחייך, הוא החזון!

כבר בשנת 1926, כתב R.H Jarrett בספרון המפורסם "זה עובד":
"אם אתה יודע מה אתה רוצה – אתה יכול להשיג את זה!"

בלשון המקרא, חזון הוא מַרְאֶה (מהשורש חזה = ראה) – מראה של נבואה, חלום או דמיון. בימינו,
חזון הינו תמונה מוחשית, עתידית ורצויה של עסקך וחייך.

כל עסק חייב שיהיה לו חזון. בבסיסו של כל עסק קיימת כוונה כזו או אחרת, תפקידו של החזון הוא לקחת את הכוונה הראשונית שלך מספר צעדים קדימה. טווח ההסתכלות הוא לפחות כמה שנים קדימה (5-10), לתוך אותו חלום אידיאלי המנוטרל ממגבלות כלשהן. בניית חזון עסקי הינה הדרך הבטוחה לוודא כי אנו משיגים שליטה על עסקינו וכי אנו מובילים ולא מובלים ע"י שגרת החיים. החזון יוצק משמעות לפעילות העסקית ומהווה המצפן שמסייע לנו לעשות את הבחירות המתאימות לנו ביותר. החזון הוא גם המגדלור הנותן לנו אור של תקווה בימים אפלים.

בשלב ראשון לא מדובר על מה אפשר, אלא על האוטופיה, הפנטזיה הגדולה, המושלמת, פשוט להביט גבוה אל השמים, מבט נאיבי, לחלום על הבלתי רגיל במטרה להפכו למציאות קיימת.

גיבוש החזון הוא תהליך שלוקח זמן, לעיתים מספר חודשים, אנחנו מורגלים לכך שיש לנו מגוון חסמים ומגבלות שמשפילים את מבטנו ומיצרים את צעדינו ושאיפותינו, לעיתים אנחנו אפילו מתביישים לספר לאחרים על רעיונות מבריקים שעלו במוחנו. לצורך גיבוש החזון ניתן להיעזר במגוון טכניקות, שיאפשרו לכם להתחבר לסולם הערכים שלכם, למה שמשמח אתכם, חשוב לכם, לדברים שאתם טובים בהם, לחוזקות ולאיכויות הייחודיות שלכם.

חזון טוב מנוסח בלשון הווה ומתייחס לעתיד. לדוגמא:" בשנת 2018 , אני בעלים של חברה בינלאומית המוכרת מזון בריאותי שפיתחתי ושעל תהליך ייצורו רשמתי פטנט.  המוצר נרכש על ידי מיליוני צרכנים בעולם בכל שנה ומעניק להם בריאות טובה ואיכות חיים. החברה שלי תורמת מעשר מהכנסותיה לקרן שהקמתי ומעודדת הפצה של השכלה חינם לכל דורש בשיטה של חונכות, כל חניך מתחייב בעתיד לחנוך 5 חניכים במשך 2-3 שנים בתמורה לחונכות אותה הוא מקבל. אני ומשפחתי חיים באושר בבית פרטי גדול, עם בוסתן וגינת ירק, אנחנו נוסעים בכל שנה לשתי חופשות של חודש, באתרים שונים ברחבי העולם. חזרתי סוף סוף לצייר ולנגן ואני עומד לרכוש את היאכטה הראשונה שלי."

אחרי שאתם כבר יודעים מהו החזון, המטרה אותה אתם רוצים להשיג בחיים, מגיע השלב היישומי. התוכנית הגדולה. התחילו להגדיר יעדים ומשימות לביצוע, אח"כ סדרו אותם לפי סדר החשיבות.

אל תפחדו לרצות יותר מידי! לכו עם זה עד הסוף, אתם באמת רוצים את זה.

עדכנו את הרשימה באופן יומי: שנו, הוסיפו והורידו, עד שתגיעו לרשימה המלאה והמדויקת.

אל תתייאשו ואל תוותרו בגלל הצורך בהתאמה והכנסת שינויים, זה טבעי, עם ההישגים יגברו הרצונות.

שימו לב, חלק מרצונותיכם, מכל הסיבות הפרקטיות שאנחנו מכירים, יראו כבלתי אפשריים להשגה, למרות זאת, כתבו אותם ברשימה במיקום הנכון שלהם, לפי סדר החשיבות שלכם.

שיטה זו של קביעת חזון, המחולק ליעדים ולמשימות עם סדרי עדיפויות ולוחות זמנים מקובלת בכל העולם ובוודאי מתאימה גם לך. לא צריך "לעצור את העולם", חזון טוב מתפתח כחלק ממציאות העסקים השוטפת ובהרבה מקרים בא לתת מענה על כל בעיות ההווה.

זכרו: דבר אינו יכול למנוע ממכם לקבל את מה שאתם באמת רוצים להשיג.  ובמילים אחרות: אין דבר העומד בפני הרצון אלא הרצון עצמו.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!