ועידת הנכשלים הראשונה בישראל – Failcon

kima2015
סגור לתגובות על ועידת הנכשלים הראשונה בישראל – Failcon

2014123130215-2

לפני עשר, עשרים שנה זה פשוט לא היה יכול להתקיים.

הייתם מאמינים כי אפשר יהיה לארגן בישראל אירוע שכל כולו מוקדש לכישלונות? כלומר, הנואמים והמשתתפים באים בשביל לספר ולשמוע על כישלונות, הנואמים זוכים לכבוד רב ואף אחד מהמשתתפים לא בא "לרקוד על הדם"?

 ובכן, ביום חמישי האחרון 24/1/14 בשעה 12:00 בסינמטק, הצטופפו כמה מאות אנשים כדי לדבר ולשמוע על כישלונות. הנוכחים יצגו בעיקר את קהילת היזמים בישראל, יזמים עסקיים ויזמים חברתיים, רובם מאזור המרכז, עם נציגות מרשימה של חברים מירושלים, פעילי ומייסדי Made in JLM (כבוד!) ועוד.

 בכנס נשאו דברים אבי חסון המדען הראשי, גדעון עמיחי בשידור חי מניו-יורק, ליעד אגמון ואחרים,
היו 3 פאנלים, של משקיעים, של יזמים ופאנל אחד צבעוני – משעשע בהשתתפות ינקי מרגלית ואלדד יניב, שלמרות שהוא יודע למנות יפה את כישלונותיו הוא מבין ומסביר שהוא למעשה סיפור של הצלחה.

את מנת הקינוח סיפק כבוד השר נפתלי בנט.

 מלבד כמה דוברים אמיצים שמנו כישלונות בלבד, הרי שלרוב הדוברים היה את סיפור ההצלחה שעושה את הכישלונות לנוחים יותר.

 בין כל הנואמים תפסו אותי שניים במיוחד. הראשון, עופר וילנסקי מהולה. חבל שאותו לא פגשתי לפני כמה שנים, (עם התובנות העכשוויות שלו) הוא התמקד בעניין ניהולי אחד – מהירות הכניסה לשוק.  כבר שמעתי את זה בעבר אבל הוא איכשהו הסביר אותו טוב יותר. ההבנה והיישום של התובנה הזו שווים לסטארטפיסטים שבינינו הרבה כסף, מאמץ ועגמת נפש.

 והשני, אלוף משנה ניר. קצין חיל האויר העוסק במניעת תאונות (אשרינו). איש מקצוע חדור מוטיבציה שכשפגשתי אותו התמלא חזי בגאווה שכן האיש מלא באנרגיות טובות ומדויקות, דבר נדיר ונצרך במחוזותינו. ניר דיבר על ניהול סיכונים ובקצרה אמר (בעיבוד שלי), שכשאתה טועה יש לכך מחיר, מצד שני הטעות היא חלק בלתי נפרד מחיינו. אם נצליח להשקיע מאמץ סביר, לאתר את הסיכונים, להקטין את הסיכוי לטעויות ואת הנזק הכרוך בטעות, הרי שחסכנו לנו נזק רב. מבחינה כלכלית הרווח הוא עלות הנזק פחות ניהול עלות הסיכונים אולם מבחינה ארגונית הרבה פעמים מדובר על מניעת ההליכה אחורה וסירבול תהליכים וזהו בעצם ההבדל בין כישלון להצלחה.

 כיזם העוסק גם בייעוץ לעסקים ולסטארט-אפ, אני חייב לציין שקיבלתי את שלי בכנס.

אני רוצה לפרגן ולהודות לבת-חן גרינברג וטלי פייס המפיקות ולאיילת אוברמן, על כנס מושקע ומוצלח שנתן לנו היזמים ובעלי העסקים הכרות טובה יותר של התהליכים העסקיים ובעיקר החדיר בנו מוטיבציה להמשיך ולהיות startup nation.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!