מכירות: הומור בעסקים

kima2015
סגור לתגובות על מכירות: הומור בעסקים

file0001958464674

 

משנכנס אדר מרבים בשמחה. בעסקים כדאי לעשות שימוש בהומור כל השנה. כולם אוהבים לצחוק. הצחוק יוצר אוירה נעימה, תחושת קרבה, הבנה ואינטראקציה חברתית טובה בין האנשים. שימוש נכון בהומור מהווה מפתח להתמודדות עם קשיים, מתחים, שחיקה וקונפליקטים בחיי היום בעסקים.

השימוש בהומור בעסקים מצריך תרגול וכרוך ביכולת להבחין בין שימוש נכון לבין שימוש כושל בהומור. אנשי מכירות ואנשי עסקים בארגונים גדולים, עוברים סדנאות הומור, כחלק מההכשרה העסקית הפנים – ארגונית.

השילוב של הומור בעסקים זכה להתייחסות רצינית במאמרים ומחקרים רבים ואין ספק שהומור הוא כלי חשוב ביצירת אוירה נוחה ואוהדת, שמסייעת בעשיית עסקים ובפתרון בעיות וקשיים. מתחים שנוצרים באופן טבעי בתהליכים עסקיים, כמו מכירה וניהול משא ומתן, בשל הקונפליקטים וניגודי האינטרסים הטבועים בהם, עשויים להתפוגג באמצעות שימוש מושכל בהומור.

על מה להתבדח? על חיות (בדיחות עם מוסר השכל), על עצמך, על אשתך/בעלך, ילדיך חמותך, מדינת ישראל. רצוי לא להתבדח על דת, פוליטיקה, סקס, מיעוטים, מוות ועל ספורט.

הומור לא מתאים לכל מצב, זמן או אדם וכנראה שלא נדע עם מי להתבדח ועם מי לא ומתי עד שננסה. כדי לא למעוד או להסתבך באמירה שאינה "פוליטיקלי קורקט", נצטרך לעשות זאת בהדרגה, במידה וברגישות. צריך לזכור שהומור אינו מטרה, אלא אמצעי ובוודאי שאסור שיהיה מאולץ וכפוי.

בגלל פערים בין תרבויות והעדר שליטה טובה בשפה, מומלץ בכל מקרה לא להתבדח עם אנשים שאינך שולט בשפתם. ביטוי או היגוי לא מוצלח, עלול להביך את הסובבים ולגרום לך נזק רב, שלעיתים אינו בר תיקון. עליך להיות זהיר וערני לתגובתו של בן שיחתך ונוכחים אחרים. שים לב לתגובותיהם של גורמים בכירים ואנשים חסרי סבלנות. פעמים רבות,  אפשר ורצוי להתבדח עם דרגי ביניים, כגון פקידים, מזכירות ואנשים טכניים. כל אלו יזכרו אותך לטובה, אם העלית חיוך על פניהם והשארת להם אמרה שנונה.

כדאי שיהיו לך בתיק כמה בדיחות טובות וקצרות המכילות מסר או מוסר השכל כלשהו. תרגל אותן תחילה על אנשים קרובים בסביבת העבודה שלך, תגובתם היא הבדיקה הטובה ביותר לטיבן.

הנה לסיום בדיחה על איש המכירות האולטימטיבי. חג שמח.

מנהל רשת כל בו שמע על איש מכירות מעולה העובד באחת החנויות והלך להביט בעבודתו מבלי להזדהות .כשהגיע שמע אותו אומר ללקוח שאחז חכה בידו :" אני ממליץ לך , שאם כבר אתה הולך לדוג כדאי שתרכוש מגפים מתאימות כדי שלא תלכלך את נעליך בבוץ , כשהסכים הלקוח ורכש זוג מגפיים, אמר לו: כדאי גם שתהיה לך סירה מתאימה שתאפשר לך לדוג את הדגים הגדולים הנמצאים במרכז האגם ושלא תאלץ להצטופף עם כל הדייגים המסתפקים בסרדינים הקטנים המגיעים קרוב לחוף. כשהלקוח הסכים הוא המשיך ומכר לו מכונית 4X4 עם וו גרירה עבור הסירה ועוד מוצרים…

המנהל הנדהם סיפר זאת לאחראי על החנות:
"המוכר הזה הוא פשוט גאון, בן אדם הגיע כדי לקנות חכה השווה כמה שקלים ויצא עם קנייה ענקית", ענה לו האחראי:" הסיפור עוד יותר מדהים הלקוח הזה בכלל לא נכנס לחנות כדי לרכוש חכה, אשתו שלחה אותו לקנות טמפונים והוא שכנע אותו שממילא בסוף השבוע הקרוב לא יהיה לו הרבה מה לעשות בבית ואולי כדאי שייצא לדיג."

מוסר השכל: לפעמים הלקוח לא מודע לצורך שלו – זהה ועזור לו לשחרר את הרצונות הסמויים והכלואים ותופתע מהקלות בה הוא ישלוף את ארנקו….

 

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!