עסקים קטנים הם המרוויחים הגדולים מהטכנולוגיה המודרנית

kima2015
סגור לתגובות על עסקים קטנים הם המרוויחים הגדולים מהטכנולוגיה המודרנית

beautiful-15704_1280

אם נתבונן אחורה על העולם העסקי כפי שהיה לפני 20 שנה, העולם ההוא ייראה לנו פרימיטיבי. עסקים קטנים וחברות ענק, כולם התנהלו בסרבול באמצעות פקסים, טלפונים, משלוח דואר דרך רשת הדואר ופגישות פנים אל פנים. אין ספק שהטכנולוגיה שיפרה את תהליכי העבודה באופן ניכר – אנחנו יכולים לנהל שיחה שלמה באמצעות התכתבות במדיה החברתית או בסמארטפון, לנהל שיחות וידיאו במקום פגישות עם לקוחות מהקצה השני של העולם, לשלוח מסמכים כהרף עין באמצעות המייל, ולנהל יומן פגישות ותהליכים שונים באמצעות מערכות ממוחשבות. הכל זמין בלחיצת כפתור, וניהול העסק הופך לקל יותר, יעיל יותר וזול יותר.

ועדיין, האפשרויות הרבות הטמונות בטכנולוגיה ככלי עזר לניהול עסק, טרם חדרו באופן משמעותי לעסקים הקטנים. חברות טכנולוגיות פונות יותר לחברות גדולות, היכן שנמצאים התקציבים הגדולים. האם הדבר אומר שהטכנולוגיה אין בכוחה לסייע לעסק הקטן?

בעלי עסקים רבים מאמינים שמעבר לשימוש השוטף בטכנולוגיות זמינות, כמו מייל למשל, אין להם צורך במערכות טכנולוגיות מתוחכמות, מכיוון שמדובר בעלות גבוהה ותועלת מועטה. התפיסה השגויה לפיה עסק קטן אינו מורכב כמו עסק גדול, מביאה לחשיבה מוטעית גם במקרה הזה. פיתוח תשתית טכנולוגית נכונה ומתאימה לעסק אמנם דורשת השקעה, אך מדובר בהשקעה שכאשר נעשית נכון, היא משתלמת ותחזיר את עצמה ואף מעבר לכך, תוך חסכון בעלויות לאורך זמן.

עסק קטן חסר את מוטת הניהול הענפה שקיימת בחברות גדולות – סמנכ"לים וראשי מחלקות, יועצים, רואי חשבון ועורכי דין. דווקא כאן, הטכנולוגיה יכולה לסייע ולחפות על היעדר בעלי התפקידים. ישנן היום תוכנות שמבצעות ניתוחים מתוחכמים, השוואות והשאת עצות בכל מיני תחומים. המחיר, כמו גם האפשרויות, מגוון למדי, וכל בעל עסק יכול למצוא את מה שמתאים לו. מערכות אלו מבצעות חלקים שלמים בניהול העסק ומפנות אותך, המנהל, או את העובדים שלך, לביצוע דברים אחרים, ובכך מגבירות את היעילות של הארגון.

אחת המגמות שמביאה לחסכון ויעילות ורלוונטית במיוחד לעסקים קטנים היא המעבר לשימוש מוגבר במחשוב ענן. מחשוב ענן למעשה עושה "מיקור חוץ" של יכולות ממוחשבות אל הרשת האינטרנטית, ובכך חוסך עלויות רכישה והטמעה של תוכנות ואפילו של חשמל (למשל, במקרה של שרתים שיש להחזיק במשרד). התוכנות עצמן מצויות ונגישות לכל, ובכל קטגוריה ניתן למצוא תוכנות שמסופקות ללא תשלום, או בעלות נמוכה במיוחד. היתרון המשמעותי בשימוש במחשוב ענן הוא הנגישות שלו – ניתן להגיע לנתונים מכל מקום, וכל מה שצריך זה חיבור לאינטרנט. מעבר לכך, מדובר בגיבוי בטוח יותר מאשר הגיבוי על גבי USB, למשל. הקבצים נמצאים ברשת עצמה, וכך גם אם הייתה שריפה או הצפה במשרד, וכל המחשוב נהרס, הקבצים עדיין זמינים לשימוש דרך הרשת.

מגמה נוספת ניתן לראות בתחום השיווק, ויכולה לעמוד לשירותם של בעלי העסקים הקטנים. מדובר במעבר לשיווק ברשתות חברתיות, אך במיוחד בכל מה שקשור למעבר לשיווק בטלפון הסלולרי. היום הסלולרי אינו משמש רק לשיחות. אנחנו מבצעים בו פעולות, בודקים מיילים, משלמים חשבונות, גולשים באינטרנט ועורכים קניות. האפשרויות הן אינסופיות, ואנחנו רואים שימוש מוגבר של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו בפלטפורמה זו. פרסום העסק באמצעות ברקוד לסריקה בסלולרי, אתרי אינטרנט אשר עוברים התאמה לסמארטפון, ופרסום בפלטפורמות הסלולריות הן אפשרויות טובות לשיווק העסק שלך, ובמחיר נמוך במיוחד.

השימוש בטכנולוגיה מגוון כיום יותר מתמיד. עסק קטן שישכיל לעשות שימוש בטכנולוגיה המוצעת בשוק כיום יוכל לחסוך בעלויות, להגיע ללקוחות שלו באופן טוב יותר ולהגדיל את רווחיו מן העסק.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!