בניית אתרים – איך עושים את זה נכון

kima2015
סגור לתגובות על בניית אתרים – איך עושים את זה נכון

http-63525_1280

העולם האינטרנטי הוא אחד שמתפתח במהירות עצומה ובאופן מואץ בשנים האחרונות. בנוסף, הפך האינטרנט לכלי אהוב במיוחד על בעלי עסקים קטנים, מכיוון שמדובר בכלי פרסום המהווה אמצעי עם עלויות נמוכות באופן יחסי, וחשיפה גבוהה במיוחד. כיום, הלקוחות פונים למנועי החיפוש על מנת לחפש מידע בנושא מסוים, או כדי למצוא את נותני השירות בתחום המבוקש. האינטרנט הפך למקור הראשון אליו פונים הלקוחות שלנו.

מהסיבות האלו בדיוק, בעלי עסקים רבים ממהרים לפתוח אתר אינטרנט, ובלבד שיוכלו לומר שעשו זאת. עם זאת, חשוב להבין כי פתיחת אתר אינטרנט בפני עצמה אינה פעולה שיווקית טובה דיה. לכל עסק יש להתאים את האתר באופן פרטני על פי המטרות השיווקיות שנקבעו בתוכנית השיווקית של העסק. יש לאפיין את האתר ולענות על השאלות הבאות:

  •  מהם השירותים שהעסק מציע?
  • מיהו קהל היעד?
  • מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג באמצעות האתר – מתן מידע? ביצוע רכישה מקוונת? בניית קהילה?

חשוב לזכור שלכל גולש באינטרנט ישנה מטרה. יש לו שאלה או בעיה עליה הוא מבקש לענות או למצוא פתרון, ואותו הוא מחפש ברחבי האינטרנט. אתר האינטרנט אמור להיות בנוי לפי הצרכים של הגולש שעתיד להיות הלקוח שלנו, ולכן חשוב לבנות אותו באופן ממוקד על מנת להשאיר את הגולש באתר ולמנוע ממנו להמשיך הלאה בחיפושו.

אחרי שאפיינו את האתר ואנחנו יודעים פחות או יותר איך אנחנו רוצים שהוא ייראה – לרבות מהם החלקים השונים שיופיעו באתר, מהן הלשוניות שיופיעו למעלה, וכדומה – עכשיו אנחנו עוברים לשלב העיצוב. העיצוב יכול להיות מכריע עבורנו כיוון שהוא הדבר הראשון שהגולש נחשף אליו כשהוא מגיע לאתר שלנו. זהו למעשה כרטיס הביקור של האתר. עיצוב יכול לקבוע אם הגולשים שלנו ימשיכו הלאה ויחזרו למנוע החיפוש, או יישארו לדלות מהאתר שלנו מידע או יבצעו בו רכישה. אתר שנראה מיושן או בעל עיצוב לא עדכני ולא מושך, יכול להיות מסווג על לא עוול בכפו כלא מקצועי, אפילו אם התוכן עצמו הוא מהראשון במעלה בתחום. כמו בהרבה מאוד מקרים אחרים בחיים, אופן ההצגה, הפרזנטציה, היא שעושה את הרושם הראשוני, ואילו התוכן הוא שלאחר מכן ישאיר על הגולשים שלנו את הרושם הסופי והמעמיק.

ישנן כיום תבניות מעוצבות רבות הניתנות להורדה חינם באינטרנט, ועליהן ניתן להלביש את הטקסטים, התמונות והאפיון של האתר שלכם. כמו כן, קיימים בשוק מעצבים גראפיים שיכולים לעצב לכם אתר מאפס, תמורת עלות, כמובן. מעבר לעיצוב עצמו, בחירת הצבעים חשובה לא פחות, ויש לה משמעות. צבעים שונים מעוררים תגובות שונות ואסוציאציות שונות, ומומלץ לחקור קצת בעניין טרם ההחלטה על פלטת הצבעים של האתר. ישנו מידע רב באינטרנט בנוגע להתאמת צבעים לקריאה לפעולה או לאווירה אותה אנחנו מנסים ליצור בתודעתו של הלקוח. הצבעים יכריעו במידה רבה את האסוציאציה של האתר שלנו והמוצר שלנו בראשם של הלקוחות. מראה אסתטי, מסודר ומקצועי של האתר מביא להתרשמות גדולה מצד הגולשים, שיראו באתר כמקום רציני, מרתק וכתשובה לבעיותיהם. התפריטים צריכים להיות בולטים לעין וקלים להבנה. מילת המפתח היא פשטות: אין להעמיס יותר מדי על הגולש.

לאחר שהסכמנו על האפיון והעיצוב, אנו עוברים לשלב התכנות, בו אנו הופכים את העיצוב לחי ומתפקד. בשלב זה ניתן להזין לתוך התבנית החדשה טקסטים ותמונות. לאחר שלב זה, חשוב לבצע ביקורת של התכנים, לבדוק שאין תקלות או באגים, שהקישורים עובדים כמו שצריך ושהטקסטים מיושרים לשביעות רצוננו. לבסוף, האתר עולה לדומיין (שרת מארח) והיה גלוי ברשת לכל.

חשוב לבנות את האתר באופן ממוקד וללא הסחות דעת, על מנת להשאיר את הלקוח הפוטנציאלי באתר שלנו. כיצד מושכים את תשומת לבו של הגולש למאמרים ולתכנים שהזנו באתר?

אמרנו שהגולש הממוצע מחפש תשובות, וכותרת היא דרך נהדרת למשוך אותו אלינו. על הכותרת הראשית להיות מעניינת ומסקרנת, על מנת שתמשוך את הקורא להישאר ולהמשיך להתעמק בתוכן. גם כותרות משנה חשובות מאוד. אם חומר הקריאה אורך ומעייף, ואין לגולש "עצירות" בדרך, הוא עלול להמשיך לאתר אחר. הכותרות אמורות להיות מפוזרות במרווחים שווים פחות או יותר, על מנת להזכיר לקורא מה הנושא עליו מדובר ולהמשיך ולעניין אותו. ברוב המקרים, אנשים מתחילים לקרוא אך מאבדים עניים מהר, לכן חשוב לשמור על מאמרים ענייניים, מסקרנים ומעניקים טעם של עוד. עדיף מאמר קצר וקולע על פני מאמר שמפרט את כל הידע שלכם בנושא מסוים. אתם רוצים שהלקוח יגיע אליכם בשביל שאר המידע, ולא לתת לו הכל על ההתחלה.

שימוש במילות מפתח עשוי להיות מכריע עבור משיכה של לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו, מכיוון שמילות מפתח אלו הן מה שהגולש הקליד במנוע החיפוש ובאמצעותו הגיע אלינו. אם נבין מהן מילות המפתח אותן הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים, נדע לשלב אותן במאמרים ובתכנים המוזנים לאתר שלנו, ובכך למשוך עוד גולשים שאנחנו נותנים מענה לבעיותיהם. עם זאת, חשוב שלא להגזים, כיוון שהרובוטים של מנועי החיפוש אשר מסווגים את האתר שלנו ואת טיבו, נעשים חשדנים כאשר הם שמים לב לשימוש מוגזם ולא נכון של מילות מפתח. שם המשחק הוא טבעיות.

משיכת תשומת לב הלקוח מצריכה מאיתנו לחשוב כמו לקוח, ולבנות את האתר לפי מסלולים אותם הוא צריך לעבור. עלינו לשמר את העניין שלו באתר לאורך המסלולים האלו. חשוב לבנות את הדברים ברצף הגיוני המהווה תהליך אותו הגולש עובר, ולא גיבוב נושאים רבים ולא קשורים. כל עוד האתר פשוט להבנה, אינו מורכב מדי ומספק תשובות באופן ברור, הגולש ירגיש בו בבית ויבחר להישאר בו. הדבר יעלה את הסיכוי שלו להפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח של ממש.

שינוי גודל גופנים
מצב ניגודיות
הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הרשמו כעת לקבלת עדכונים לבעלי עסקים

הירשמו לקבלה מוקדמת של עדכונים מקצועיים חינם
אנחנו שומרים על פרטיותכם ותמיד תוכלו לשנות או להסיר את הרישום

הרשמתך נקלטה בהצלחה!